Subject: FW: Vastus: Maksuvaba käibega teenus küsimus
From: "SM kantselei info" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Thu, 30 Jan 2025 16:52:46 +0200

From: Geia Ristimets < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Thursday, January 30, 2025 8:49 AM
To: Kaidi Meristo - SOM < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: Re: Vastus: Maksuvaba käibega teenus küsimus

Tere

Mul on tekkinud küsimus seoses maksuvaba käibe teenusega, mille osas tegin 
päringu Maksuametist, kes suunas ühendust võtma Sotsiaalministeeriumiga. Kas 
kutsega psühholoog-nõustaja osutatav teenus käib maksuvaba teenuse alla või 
on määratletud kui 22% käibemaksuga maksustatav teenus?

Vabandan, kui küsimus jõudis valele meilile ning olen tänulik abi eest.

Heade soovidega

Geia Ristimets

Psühholoog-nõustaja

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <https://mindcoaching.ee/> https://mindcoaching.ee/

Kontakt Maksu- ja Tolliamet (ärikliendi nõustamine) (<[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >) kirjutas kuupäeval T, 28. jaanuar 2025 kell 
15:05:

Tere Geia Ristimets

Tänan Teid saadetud pöördumise eest.

Kui isiku kogu käive on kas maksuvaba või 0% käibemaksuga maksustatav (ja 
see ei sisalda kauba ühendusesisest käivet), siis sõltumata käibe suurusest 
registreerimiskohustust ei teki.

Käibemaksuseaduse § 16 lõige 1 punkt 2 kohaselt ei maksustata käibemaksuga 
tervishoiuteenust tervishoiuteenuste korraldamise seaduse tähenduses.

Seega lähtuda tuleb sellest, kuidas määratletakse tervishoiuteenuseid 
tervishoiuteenuste korraldamise seaduse § 2 lõikes 1. Oluline on, et teenus 
oleks suunatud haiguse, vigastuse või mürgistuse ennetamisele, 
diagnoosimisele või ravimisele ning seda osutaks tervishoiutöötaja - 
Terviseametis registreeritud arst, hambaarst, õde või ämmaemand jne. 
Tervishoiutöötaja võib osutada teenust omandatud eriala piires, mille kohta 
talle on väljastatud Terviseameti tõend.

Kuna tervishoiuteenuste täpne loetelu on kehtestatud sotsiaalministri 
määrusega, siis kui Teil on kahtlus, kas Teie pöördumises loetletud teenused 
on maksuvaba tervishoiuteenused või 22% käibemaksuga maksustatavad muud 
meditsiiniteenused, soovitame pöörduda järelpärimisega Sotsiaalministeeriumi 
poole.

Parimate soovidega

Ulvi Staršinova

konsultant

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Eraklient: +372 880 0811 /  <mailto:[email-masked]> [email-masked]   ꟾ 
Äriklient: + 372 880 0812 /  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Tolliinfo: + 372 880 0814 /  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

  _____

Saatja: Geia Ristimets < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Saadetud: esmaspäev, 27. jaanuar 2025 15:54
Adressaat: Maksu- ja Tolliamet (ärikliendi nõustamine)
Teema: Maksuvaba käibega teenus küsimus

Tere

Tekkinud on küsimus seoses maksuvaba käibe teenusega. Kas maksuamet arvestab 
kutsega psühholoog-nõustaja (samaväärne pädevus ja kutse tase nagu 
kliiniline psühholoog) osutatava teenuse maksuvaba teenuse alla?

Lugupidamisega

Geia Ristimets

Heade soovidega

Geia Ristimets

Psühholoog-nõustaja

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <https://mindcoaching.ee/> https://mindcoaching.ee/

  _____

Käesolev e-kiri võib sisaldada asutusesiseseks kasutamiseks tunnistatud 
teavet. Kui te ei ole selle kirja adressaat, palun võtke ühendust saatjaga 
ning kustutage e-kiri arvutist.
This e-mail may contain information which is classified for internal use. If 
you are not the intended recipient of this message, please notify the sender 
immediately and delete the message.